Ansökan till Bostadsnämnden
Här hittar du information om hur du ansöker till Bostadsnämnden.
Observera! Ansökan kan endast skickas per post till nedanstående adress. Ansökningar via e-post avvisas av integritetsskäl.
Ansökan ska innehålla följande handlingar
(Ej kompletta ansökningar avvisas.)
- Personligt brev med ett tydligt yrkande samt de skäl som åberopas. Ansökan inleds med namn, kundnummer, adress och kontaktuppgifter.
- Registreringsintyg från LADOK vid Lunds universitet avseende minst innevarande och närmast föregående termin. Registreringsintyget får inte vara äldre än två veckor.
- Resultatintyg (studieintyg) från LADOK vid Lunds universitet för hela kö/boendetiden som anger fullständiga studiemeriter knutna till Lunds universitet.
- Intyg på betalt medlemskap i Studentlund för innevarande termin.
- Tillräckliga intyg för att styrka de skäl som anförs i ansökan.
Vid åberopande av medicinska skäl ska alltid intyg från behandlande läkare
- styrka de skäl som anges av sökanden
- innehålla en medicinsk diagnos
Vid ansökan om medicinskt undantag enligt 12 § Kö- och hyresvillkoren ska läkarintyg även innehålla prognos med antagen tidpunkt för återgång till studier på minst halvfart.
Vid ansökan om medicinsk förtur enligt 18 § Kö- och hyresvillkoren kan läkarintyg vid behov även ange ändamålsenlig bostadstyp.
Handläggningstid
Bostadsnämnden sammanträder normalt varannan vecka under terminstid. Kompletta ansökningar prövas tidigast en vecka efter registrering. Beslut meddelas via e-post ca en vecka efter nämndens beslut. Bostadsnämndens beslut kan ej överklagas.
Efter avslutat ärende förstörs samtliga handlingar.
Adress
Ansökan och handlingar skickas per post till:
AF Bostäder
Bostadsnämnden
Box 799
220 07 LUND